Meil on hea meel teatada, et tänavuse UNESCO ühendkoolide võrgustiku Läänemere Projekti veebiviktoriini tulemused on selgunud. Kokku nuputas viktoriinil 2794 osalejat 7 Läänemere-äärsest riigist.
Kõige rohkem osalejaid oli Eesti koolidest – 2411 osalejat. Teiste Läänemere-äärsete riikide seast oli kõige suurem huvi Lätis (351 osalejat), seejärel Poolas (25), Soomest osales 5 inimest, Saksamaalt ja Rootsist mõlemast 2 inimest, ning kahjuks Leedust ja Taanist ei olnud sel aastal ühtegi osalejat. Veebiviktoriin toimus kolmes vanuseastmes, kõige populaarsem oli viktoriin 14-16aastaste seas, seejärel 17-19aastaste vanuserühmas ja viimaks 10-13aastaste hulgas.
Kokku osales õpilasi 127 erinevast haridusasutusest.
Tänavu keskendus viktoriin keskkonnaalaste müütide ja tõejärgsuse kummutamisele. Veebiviktoriini uuendatud formaat oli inspireeritud projektist EVIDENCE. Projekti lehelt leiate õppemeetodeid ja -materjale, mis aitavad õpilastel mõista, kuidas toimub teadus ning kuidas saada aru, milline on usaldusväärne ja teaduspõhine allikas. Kõik viktoriini küsimused ja õiged vastused on leitavad Läänemere Projekti Eesti tegevuste kodulehelt: https://bsp.tartuloodusmaja.ee/veebiviktoriin/
Iga osaleja saab tutvuda oma tulemusega (detailsed punktid iga küsimuse kohta ja koht edetabelis) sisenedes viktoriinid.ee keskkonda viktoriini lahendamise ajal loodud kontoga.
10-13a vanuserühmas saavutasid parima tulemuse 59 osalejat Eestist, 1 osaleja Lätist (Olīvija Volkova, Andreja Upīša Skrīveru Vidusskola) ja 1 osaleja Poolast (Amelia Brodzińska, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 15). Loosi tulemusel kutsume 7 õpilast koolidest, mis kuuluvad UNESCO ühendkoolide ja Läänemere Projekti või Rohelise kooli võrgustikku, osalema töövarjupäevadel teadlaste juures 2025.a suvel (loositud nimed all tabelis).
14-16a vanuserühmas saavutas parima tulemuse 3 õpilast Eestist: Mia Charlot Peedo Juhan Liivi nim Alatskivi Koolist, Tereesa Lepp Lääneranna Gümnaasiumist ja Christine Alexandra Gubinski Tallinna 21. Koolist. Lisaks saavutas 15 Eesti õpilast 1 punkti vähem kui parim punktisumma, nende hulgast loosiga selgitatud 7 õpilast kutsutakse lisaks võitjatele suvel toimuvatele töövarjupäevadele teadlastega.
17-19a vanuserühmas parima tulemuse saavutasid Hedi Sarapuu Tallinna 21. Koolist ja Rasmus Marandi Tallinna Lilleküla Gümnaasiumist. Kolmanda koha saanud 7 õpilast (UNESCO ühendkoolidest ja Rohelisest Koolist) kutsutakse samuti suvel toimuvatele töövarjupäevadele teadlastega.
2024.a Läänemere veebiviktoriini auhinnasaajateks on:
10-13 | |
töövarjupäev/teaduskogemus | Eva Jõemaa, Are Kool |
Kevin Christian Rõmkevitš, Tallinna 21. Kool | |
Joosep Kuld, Tallinna 21. Kool | |
Piia Kütner, Tallinna 21. Kool | |
Uku Sillat, Tallinna Saksa Gümnaasium | |
Kätrin Vaarmets, Kohila Gümnaasium | |
Ben-Johann Pärtel, Pärnu-Jaagupi Põhikool | |
14-16 | |
töövarjupäev/teaduskogemus | Mia Charlot Peedo, Juhan Liivi nim Alatskivi Kool |
Tereesa Lepp, Lääneranna Gümnaasium | |
Christine Alexandra Gubinski, Tallinna 21. Kool | |
Martin Kerov, Kadrina Keskkool | |
Gregor Laksberg, Sillaotsa Kool | |
Isabela Kakko, Are Kool | |
Kristiina Kuusk, Tallinna 21. Kool | |
Yelyzaveta Kerosina, Loksa Gümnaasium | |
Marina Zigalova, Maardu Gümnaasium | |
Arina Goncharenko, Tallinna Pae Gümnaasium | |
17-19 | |
Hedi Sarapuu, Tallinna 21. Kool | |
Rasmus Marandi, Tallinna Lilleküla Gümnaasium | |
Eliise Tiisler, Gustav Adolfi Gümnaasium | |
Harald Hütt, Gustav Adolfi Gümnaasium | |
Paul Jalakas, Loksa Gümnaasium | |
Erik Neemla, Tallinna 21. Kool | |
Viktoria Fjodorova, Tallinna Pae Gümnaasium | |
Katrin Injukina, Tallinna Pae Gümnaasium | |
Kaspar Kukk, Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium |
Tunnistused saadetakse hiljemalt aprilli lõpuks osalejatele posti teel kooli ning töövarjupäevade osas võtame õpilastega ühendust samuti hiljemalt aprilli lõpus.
OLULINE
Isikuandmete kaitse tõttu avalikustame ainult anonüümseid edetabeleid (vt siin, erinevad sakid eri vanuserühma jaoks). Kui te soovite lihtsalt teada kas ja kui palju õpilasi osales teie koolist palun vaadake seda tabelit. Kuna detailsete tulemuste väljastamine koolide kaupa on aeganõudev administratiivne töö, palume eelistada varianti, et õpilased vaatavad oma tulemusi süsteemist ise ning pöörduda koordinaatori poole ainult põhjendatud vajadusega õpilaste personaalseid tulemusi näha (saame jagada ainult kogu punktisumma, mitte kus läks valesti – seda jällegi saab õpilane ise näha süsteemist).
Suured õnnesoovid kõigile auhinnavõitjatele ja suur tänu kõigile osalejatele, kes oma meediapädevust arendasid! Täname ka võrgustikuväliste koolide õpilasi ja võistkondi, kes said kõrge tulemuse ning kutsume koole soovi korral võrgustikuga liituma!