Menu Close

Muljed 15-19.september 2014 toimunud BSP teaduslaagrist Warnemündest

15-19.09 toimus Warnemündes Läänemere-äärsete riikide õpilaste teaduslaager. Meil oli õnn esindada eestlasi. Lisaks meile olid laagris veel sakslased ja taanlased. Alljärgnevalt lühike kirjeldus selle nädala kohta:

Rostocki linna jõudes võttis meid vastu üks laagri korraldajatest (Birgitte Petersen, House of Science), kellega koos suundusime kohalikku kooli koos teiste laagrikaaslastega õhtust sööma. Peale õhtusööki sõitsime rongiga Warnemündesse, kus asus meie laagriplats. Panime üles telgid ja tutvusime teiste õpilastega. Järgmisel päeval tuli vara ärgata, et süüa hommikusöök ja suunduda IOW instituuti esimesse töötuppa. Läksime koos teadlasega mere äärde, et spetsiaalsete taldrikutega mõõta mere läbipaistvust. Teine grupp õppis instituudis mikrofossiilide töötoas, kus sai rannalt võtta erinevate organismide näidiseid ja seejärel neid mikroskoopide all uurida. Esimene töötuba kestis kokku 4h, pärast mida suundusime merele järgmisesse töötuppa. Õhtul oli kõigil vaba aeg ja me saime tutvuda Warnemünde linnaga. Kolmapäeval suundusime peale hommikusööki taas instituuti, kus meil oli töötuba merevee soolsusest ja planktonist. Saime teha planktoni mudeleid ning neid sukeldada. Õppisime merevee soolsuse ja mere liigirikkuse seoseid ja tegime plakati. Hiljem uurisime planktoni mikroskoobiga. Õhtul oli meil taas vaba aeg. Jalutasime veel linnas ja veetsime aega oma uute sõpradega laagrist.

Neljapäeval käisime hüljeste uurimise töötoas. Meile räägiti, kuidas hülgeid treenitakse ja milliseid tingimusi neile vaja läheb, et nad oleksid terved ja rõõmsad. Meile õpetati, kuidas pannakse hülgeid ära tundma vertikaalseid ja horisontaalseid triipe. Lisaks räägiti meile, kui hästi hülged kuulevad ja näevad. Peale töötoa lõppu suundusime tagasi laagrisse. Õhtul toimus vee ääres grillimine, kus olid kohal ka meile varem töötube andnud professorid, kellest üks rääkis oma karjääriteekonnast lähemalt. Õhtuks pidi ka iga grupp valmistama esitluse oma õpitu kohta laagris. Meie grupp, B, tegi luuletuse ja grupp C tegi oma esitluse Power-Pointil. Peale seda jagati meile laagris osalemise eest tunnistused ning eestlastena saime tervele laagrile õpetada Kaerajaani. Nagu laagri viimaselt õhtult ka oodata võis, ei läinud keegi vara magama ja õhtu kestis väga kaua. Reede hommikul alustasime kohe pakkimisega. Selleks ajaks kui meie lahkusime, oli enamus meie sõpru juba ammu lahkunud. Peale seda kui olime veel sinnajäänutega hüvasti jätnud, kõndisime kohalikku rongijaama, kust sõitsime Rostocki ja sealt edasi Hamburgi. Hamburgis käisime söömas ja jalutasime natuke enne lennujaama minemist. Ka lennujaamas oli meil palju vaba aega, sest meie lendu lükati edasi. Kui me lõpuks Riiga jõudsime oli järgmine lennuk juba ammu lahkunud. Ebamugavuste kompenseerimiseks saatis lennufirma meid Riiast taksoga Tallinna. Viimsisse jõudsime järgmisel päeval kell neli hommikul.

Laager oli vajalik, et juhtida tähelepanu ka globaalsetele probleemidele (nt merevee reostamine inimest ja laevade poolt) ja nende lahendamisele, et Läänemere (kui küllaltki reostatud mere) olukord ei halveneks. Iga riik eraldi saab Läänemerd kaitsta, kuid kui kõik 9 riiki teadvustaksid ja panustaksid Läänemere hoidmisse, siis oleks tulevastel põlvedel ka siin ääres hea elada.

Viimsi Keskkooli õpilased Karolina Kadak, Sten-Jan Sarv, Agnes Milla Bereczki ja Mark-Kennert Vildmaus ning õpetaja Karin Keert. Rohkem pilte laagrist: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.898329163520891.1073741835.484956031524875&type=3